13 апреля. усопших поминовение. 27

Саше Киира
Великий Пост 27 дня.

день Родительской Субботы. (поминовение усопших)


1-е наставление Коринфянам. гл. 15

47. Человек первый — из земли, перстный; вторый человек — Господь с высот. Кой перстный, таковы и перстные; и кой вселенский, таковы и вселенские. И коим образом мы носили да образ перстнаго, будем носить и вышнего да образ. Но изреку то вам, братия, что кровь да плоть не могут принимать Божия Царствья, и тление не принимает нетления.
Вещаю вам тайну: не все мы умрём, но и все изменимся, и в мгновение ока, при окончательной трубе; оттого что вострубит она, и мёртвые воскреснут нетленными, а мы изменимся. Оттого что тленному сему облечься ж должно в нетление, и смертному сему облечься ж в превечное. Когда ж тленное сие в нетленье да облечётся и смертное сие в превечное да облечётся, тогда сбудется напечатленное слово: «смерть поглощена победою». «Смерть! где твоё жало? ад! где твоя победа?» Жало же смерти — грех; а сила греха — это закон.
Богу благодарение, Кой даровал нам победу Господем нашим Иисусом Христом!
.


Евангелие от Иоанна. гл. 5

24. Также истинно, истинно вещаю вам: слушающий Мои слова и Тому верующий, Кой прислал Меня, вмещает в се жизнь вечную, и на суд не приходит, но да перешел от смерти в жизнь. Истинно, истинно вещаю вам: наступает время, и уже настало, когда мертвые услышат глас Сына Божия и, услыша, оживут. Ведь, коим образом вмещает жизнь Отец в Самом Се, так дал то и Сыну, жизнь возыметь в Самом Се. И дал Ему власть производить и суд, потому что Он - Сын Человеческий. Не дивитесь сему; оттого что время наступает, в кое все, в гробах преостающиеся, услышат глас Сына Божия; и изыдут творящие добро в воскресение жизни же, а делавшие зло - в воскресение осуждения.
30. Я ничего ж не могу творить Сам же от Ся. И если услышу что, так да и сужу, и Мой суд праведен, потому что не ищу Моей воли, но воли Отца, Кой прислал Меня.
.


В субботу: всем святым и за умерших.

Тропарь всем святым.

Апостоли, мученицы и пророцы, святителии, преподобные и праведные, яко и да подвиг добре совершили есте и сохраньшие веру, дерзновение к Спасу имуще, о нас Того, да якож Блага, умолите нашим спастись душам, молимся.

Кондак.

И якож начатки естества Насаждителю всей твари приносит вселенная Ти, Господи, богъносящие мученики: тех молитвами в мире глубоце Твою Церковь, Твое жительство Богородицею сохрани же, Мнозе да Благосердый.


Тропарь за умерших.

Помяни же, Господи, якож Благ, рабы Твоя, и елика в житьи согрешихша, прости: никтоже негрешен, токмо и Ты, могий и преставленным дать покой.

Кондак.

С святыми упокой, Христе, души рабов Твоих, где же несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но нескончаемая жизнь.
.


сщмч. архиерею Гангрскому Патию.

Тропарь.

Изволением Божественнаго разума вперив ум свой в обители Вышния и точно Ангелам житье на земли да пожив, из-за сего же мучения красоты венец на своем версе утвердив, Патие священнъмучениче, молись Богу Христу и нашим спастись душам.

Кондак.

Римскому отечеству светоч, да озаренными светом Божиим лучами концы светя, нынче и просвещаяй празднество твоя вспоющия, отец Патие, испрОсяще свыше мира и грехов оставления, защищай ны молитвами, да Патие мнозе скорбный.
.


свт. Инокентию Московскому.

Тропарь.

В вся странЫ да полУнощныя изЫде вещание твое, яко и приемшия твое слово, ихже научил еси богълепно, неведущия Христа и просвещающий светом Евангелия, человеческия обычаи украсИл еси, хвала Русская, святителю отче наш Иннокентие, молись Богу Христу и нашим спастись душам.

Кондак.

Истинный и неложный учитель был еси: заповедуемая же Господем сам сотворив, имже учил еси и наставлял еси деты, приходящие к благочестию, неверныя вразумлял еси познати веру истинную, просвещая их святым Крещением. Из-за сего со апостолы веселишись, почесть благъвестника Христова приемля.
.


игумену Руфианскому, прп. Патию.

Тропарь.

В те, отче, спасеся известно, еже и в Божием образе: и приим крест же, вследовал еси Христу, и дея учил еси гнушатись плотию, преходит бо, и прилежати же о души, вещи також безсмертней, темже и со Ангелы ликовствует, Патий преподобный, дух твой.

Кондак.

Душевной чистотой Божественно вооружився, и непрестанные молитвы яко и да копие твердо вручив, пробол еси ж бесовская ополчения, преподобный наш же отец, Патиe, молись о нас всех непрестанно.
.


прп. Патию целителю, Печерскому.

Тропарь.

Безначальнаго же онаго да тихого же места, где же несть печали, ни воздыхания, хотяй достигнуть, преподобный, не дал еси же се и покоя нимало зде, но день и нощь присно в делех всяких и жестоком житьи трудолюбно да подвизаясь, преостаешься, тем уже желаемого да получил, Патие, молися о душах наших.

Кондак.

Труды к трудом выну из-за Господа прилагая, никогдаж да обрелся еси празден, Патие. Темже и в лепоту трудолюбив наречеся, звание от дел приемь.
.


свт. Московскому Ионе же.

Тропарь.

Ярем Господень всприим измолода, и Того стопам невозвратным желанием вследовал еси, и освященнаго достигл подвига, святительства паству приим и чудес от Бога прият дары, с верою приходящим к раце мощей твоих, подав исцеление недугам различным неоскудно, отче наш Иона, святителю Христов, молись Богу Христу и нам благость даровать велию.

Кондак.

Желанием духови постническое житье совершив и святительства паству приим, из-за чистоты телесныя и тело твое Властитель Христос сохрани же нетленно да Петру чудотворцу преемника сдела тя, и того же нраву вследовал еси, и Христос Своей отаре дарова тя учителя, где же лежат целительные мощи твои, да благоухают, якоже от благоуханной фимиамницы, и подают исцеления немощным, верою приходящим, святителю Иона, молись Богу Христу о нас всех непрестанно.